Mekonomen Bilverkstad

Bromma, Ranhammarsvägen 18

Varmt välkommen till din Mekonomen bilverkstad i Bromma. Här arbetar kompetenta fordonstekniker med många år i branschen.

Med kunden i fokus ger vi dig alltid en helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vid service ingår också 1 års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder vi dig 4 månader räntefri delbetalning.

Som företagskund hos oss tar du kontrollen över dina service och reparationskostnader. Vi tar hand om hela din vagnpark. Oavsett bil eller årsmodell hjälper vi dig.

Det blir inte bara mer kostnadseffektivt utan du sparar även tid på att välja oss. Välkommen!


BOKA TID

Våra tjänster


AC-certifiering
OHSAS 18001
Bilglas byte/rep
Däckhotell
Fleetverkstad
Hjulinställning
Biltvätt
Kvalitetscertifierad
Kundbil
ISO 14001
Släcker tvåor

Aktuellt från Mekonomen


Delbetala

Frågor & svar


Ja. I verkstaden servas och repareras bilar av alla märken, nya som gamla. Eftersom Mekonomen alltid använder originalreservdelar och följer biltillverkarens servicerekommendationer, gäller din nybilsgaranti. Din servicebok stämplas med Mekonomen Bilverkstad vilket ger dig trygghet och ett varaktigt värde på din bil. Dessutom får du hela 3 års garanti på reservdelarna.
Det är bilåterförsäljaren som ska åtgärda garantireparationer som uppkommer under bilens garantitid. Detta är de märkesbundna verkstäderna skyldiga att stå för och samtidigt är detta det enda som de har ensamrätt på.
Service innebär att man underhåller och säkerställer bilens funktion. Reparation däremot innebär helt enkelt att man åtgärdar något som inte fungerar.
Självklart, se bara till att den ligger tillgänglig i bilen när du lämnar in den.
EU har definierat en reservdel som en produkt (av samma kvalitet som den ursprungliga) som ska monteras i eller på ett motorfordon för att ersätta komponenter som är nödvändiga för nyttjande av detsamma, undantaget bränsle.
Vår prisgaranti innebär att vi ger dig dubbla mellanskillnaden i prissänkning om du hittar ett billigare service- eller reparationsalternativ – till ordinarie pris – hos en märkesbunden verkstad. Mekonomen Prisgaranti gäller när du gör en bokning för service eller reparation på din bil hos Mekonomen Direkt eller hos din verkstad och samtidigt (eller senare, dock innan arbetet påbörjas) kan visa oss att du blivit erbjuden ett lägre totalpris på jämförbar service eller reparation de senaste 30 dagarna hos en märkesbunden verkstad på samma ort. Mekonomen Prisgaranti gäller när delar från Mekonomens ordinarie sortiment används. Däck-, glas-, plåt- och plastarbeten omfattas inte av prisgarantin.
Ja, vi ger dig ett skriftligt kostnadsförslag på reparationen i enlighet med Motorbranschens och Kontrollerad Bilverkstads föreskrifter.

Öppettider


Måndag:
07:00 - 17:00
Tisdag:
07:00 - 17:00
Onsdag:
07:00 - 17:00
Torsdag:
07:00 - 17:00
Fredag:
07:00 - 15:00
Lördag:
Stängt
Söndag:
Stängt

Kontakta oss


Mekonomen Bilverkstad Bromma, Ulvsunda ind. område Ranhammarsvägen 18/ Mekonomen BilLivet Bromma AB

08-517 894 00

Bromma@mekonomenbilverkstad.se

Hitta till oss


Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma

Visa vägbeskrivning

Aktuellt från Mekonomen


Däckhotell