Kundtjänst 3

Reklamationer och klagomål

Vi gillar nöjda kunder – inte missnöjda. Därför vill vi gärna att du tar kontakt med oss om du har råkat ut för något, t ex ett reklamationsärende (läs mer om reklamationer här).

Tänk på att fylla i alla uppgifter nedan – det gör att vi enklare och snabbare kan hantera ditt ärende.

Framför allt vill vi att du:

  1. Bifogar eventuella kvitton (fota med din smartphone)
  2. Uppger registreringsnummer på din bil (om ärendet rör din bil vill säga)

Tack för att du tar dig tid.

Så här behandlar vi dina personuppgifter

Vi värnar om din integritet och strävar alltid efter att skydda dina personuppgifter på bästa sätt.

Varför behandlar vi personuppgifter?

Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att hantera dina kundtjänstärenden,
t ex för att kommunicera med dig och besvara dina frågor, boka tid för service eller reparation
i någon av våra verkstäder, samt utreda klagomål- och reklamationsärenden.
Vi hjälper även gärna dig att registrera dig som medlem i vår kundklubb. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och ditt berättigade intresse av att hantera kundtjänstärenden.

Vilka uppgifter behandlas?

De personuppgifter som behandlas är namn, kontaktuppgifter, korrespondens med dig, information om klagomålet i sig, information om ditt köp/utförd service eller reparation, samt information om ditt fordon. Vid registrering i vår kundklubb kommer vi även att behandla ditt personnummer.

Hur länge sparas uppgifterna?

Vi sparar dessa uppgifter så länge ärendet pågår och för en tid om 12 månader efter det att ärendet har avslutats i syfte att kunna ge dig bäst möjliga service.

Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa mer här