Kundtjänst 3

Vanliga frågor om produkter och e-handel

Här kan du hitta svar på de vanligaste frågorna som vi får ställda till oss. Får du inte svar på just din fråga så är du självklart välkommen att ringa 0771-72 00 00 eller skicka ett mejl till e-handel@mekonomen.se

Frågor

Mekonomen Direkt är vår kundmottagning för verkstadsbokningar. Du når dem på 0771-72 00 00 eller direkt@mekonomen.se. Till e-handelskundtjänsten kan du vända dig om du har produkt-, leverans- eller betalningsfrågor. Du når e-handelskundtjänsten på 0771-72 00 00 eller e-handel@mekonomen.se.

Måndag till fredag 08-17.

Mekonomen Direkt har öppet dygnet runt.
Ja, enda undantaget är vår Outlet som bara finns i webbshopen.
För att hitta en butik (eller verkstad) för den delen kan du antingen fritextsöka uppe i högra hörnet på sidan eller klicka dig fram via menyvalet Hitta butik och verkstad.

Vägledning i produktfrågor är precis vad e-handelskundtjänsten kan hjälpa dig med. Ring 0771-72 00 00 eller skicka ett mejl e-handel@mekonomen.se.

Lagerstatus för respektive butik uppdateras en gång per dygn. För att säkerställa att produkten du söker verkligen finns i den aktuella butiken rekommenderar vi att du kontaktar butiken.
I webbshoppen finns omkring 90 000 produkter, men räknar man in det totala antalet artiklar som du kan beställa via oss så är det en bra bit över en miljon! Vill du ha hjälp att beställa en produkt som du inte hittar i webbshoppen? Kontakta e-handelskundtjänsten på 0771-72 00 00 så får du hjälp.
Till butiken ska du alltid ta med dig legitimation och din orderbekräftelse (eller ordernummer). Om du vill att någon annan ska hämta din beställning krävs en fullmakt samt kopia på beställarens legitimation.
Det finns två olika sätt att returnera varor till oss: i butik eller via post. Returnera alltid på samma sätt som du mottog varan, det vill säga om du hämtade ut produkten i butik vänligen returnera den via butik. Läs mer om hur du returnerar här.
Reservdelar av märket ProMeister har 5 års garanti. Reservdelar märkta med symbolen "Bra" har 1 års garanti, medan reservdelar märkta med symbolen "Bäst" har 3 års garanti. Läs mer om våra fullständiga garantivillkor här.
Du betalar ingen frakt när du handlar på mekonomen.se, vare sig du väljer att hämta i butik eller på utlämningsställe. Däremot finns det en fraktkostnad för företag som väljer leveranssättet Företagspaket.