Tips inför ditt verkstadsbesök

När du beställer en bilservice eller reparation hos Mekonomen vill vi säkerställa att du blir 100 % nöjd och får en trygg kundupplevelse.

Här är några smarta tips som du kan tänka på inför ditt verkstadsbesök:

  • Begär prisuppgift och jämför gärna flera verkstäder. Läs mer om Mekonomens reparationsvillkor. Är det en större reparation på en äldre bil, rådfråga gärna verkstaden om alternativa lösningar.
  • Uppge fullständiga kontaktuppgifter så att verkstaden kan nå dig.
    Har du svårt att komma till verkstaden? Vi har en prisvärd tjänst där vi kan hämta och lämna din bil på överenskommen plats. Beställ Hämta- och Lämna service när du bokar online.
  • Be om att få leveranstid, en orderbekräftelse och ett inlämningskvitto.
  • Ge serviceboken till verkmästaren eller mekanikern så att de kan stämpla i den.
  • Be oss att förklara fakturan och det arbete som utförts. Spara fakturan.
  • Köp till en flaska motorolja av samma kvalitet som verkstaden använt så att du kan toppa upp med jämna mellanrum.

Kom ihåg – alltid på Mekonomen:

Här kan du se vad du alltid får som kund hos Mekonomen.

14 dagars ångerrätt

Från dagen som du tagit emot din vara

Hämta i butik

Du väljer hur och var produkterna ska skickas

Garanti på reservdelar

Alla Mekonomens reservdelar har 1-5 års garanti

Fri frakt

Gäller beställningar till butik

Välkända varumärken

Från branschens ledande leverantörer

Våra andra tjänster