Mekonomen Bilverkstad

Kristianstad, Jochums Väg 5

Va kul att du hittat hit! Hos oss får du hjälp av de bästa, vi har en lång och bred erfarenhet med hög kompetensnivå.

Vår målsättning är att förenkla ditt billiv. För att du som kund ska känna dig trygg att lämna in bilen hos oss lämnar vi minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Du behåller din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vid service ingår alltid vägassistans i 12 månader

Är ditt företag som oss? flexibla, hjälpsamma och tillmötesgående. Vill du få den service som är anpassat efter er verksamhet och förutsättningar för att kunna driva ert dagliga arbete trots att en/flera bilar är på verkstaden är vi er samarbetspartner. Ring eller maila oss så berättar vi mer!

Vi erbjuder dig som kund 4 månader räntefri delbetalning. Ansök här!


BOKA TID

Vi erbjuder tjänster som


AC-certifiering
OHSAS 18001
Bilglas byte/rep
Däckhotell
Fleetverkstad
Hjulinställning
Biltvätt
Kvalitetscertifierad
Kundbil
ISO 14001
Betala med mobilen
Rekond
Släcker tvåor

Aktuellt från Mekonomen


Delbetala

Frågor & svar


Ja. I verkstaden servas och repareras bilar av alla märken, nya som gamla. Eftersom Mekonomen alltid använder delar motsvarande originaldelskvalitet och följer biltillverkarens servicerekommendationer, gäller din nybilsgaranti. Din servicebok stämplas med Mekonomen Bilverkstad vilket ger dig trygghet och ett varaktigt värde på din bil. Dessutom får du hela 3 års garanti på reservdelarna.
Det är bilåterförsäljaren som ska åtgärda garantireparationer som uppkommer under bilens garantitid. Detta är de märkesbundna verkstäderna skyldiga att stå för och samtidigt är detta det enda som de har ensamrätt på.
Service innebär att man underhåller och säkerställer bilens funktion. Reparation däremot innebär helt enkelt att man åtgärdar något som inte fungerar.
Självklart, se bara till att den ligger tillgänglig i bilen när du lämnar in den.
EU har definierat en reservdel som en produkt (av samma kvalitet som den ursprungliga) som ska monteras i eller på ett motorfordon för att ersätta komponenter som är nödvändiga för nyttjande av detsamma, undantaget bränsle.
Vår prisgaranti innebär att vi ger dig dubbla mellanskillnaden i prissänkning om du hittar ett billigare service- eller reparationsalternativ – till ordinarie pris – hos en märkesbunden verkstad. Mekonomen Prisgaranti gäller när du gör en bokning för service eller reparation på din bil hos Mekonomen Direkt eller hos din verkstad och samtidigt (eller senare, dock innan arbetet påbörjas) kan visa oss att du blivit erbjuden ett lägre totalpris på jämförbar service eller reparation de senaste 30 dagarna hos en märkesbunden verkstad på samma ort. Mekonomen Prisgaranti gäller när delar från Mekonomens ordinarie sortiment används. Däck-, glas-, plåt- och plastarbeten omfattas inte av prisgarantin.
Ja, vi ger dig ett skriftligt kostnadsförslag på reparationen i enlighet med Motorbranschens och Kontrollerad Bilverkstads föreskrifter.

Öppettider


Måndag:
07:00 - 17:00
Tisdag:
07:00 - 17:00
Onsdag:
07:00 - 17:00
Torsdag:
07:00 - 17:00
Fredag:
07:00 - 17:00
Lördag:
Stängt
Söndag:
Stängt

Kontakta oss


Mekonomen Bilverkstad Kristianstad, Jochumsväg 5/ Meko Service Susannes Bilverkstad i Härlöv AB

044-21 92 57

Kristianstad@mekonomenbilverkstad.se

Hitta till oss


Jochums Väg 5, 291 59 Kristianstad

Visa vägbeskrivning

Aktuellt från Mekonomen


Däckhotell