LASER 42-8396

Brandfilt för EV-bilar, 6 x 8 meter Laser

Medlemspris
Ej medlem

Medlemspris aktiveras i kassan

Alla priser inkluderar moms

I lager

Höjdpunkter

  • Storlek: 6 x 8 meter, tjocklek 0,45 mm
  • Material: E-glasduk belagd med silikon
  • Klarar direkta temperaturer upp till 550 grader C
  • Lämplig för el-, hybrid-, bensin- och dieselfordon
  • Återanvändning möjlig om inga tecken på skada eller värmenedbrytning
  • Tillämpningar inkluderar parkeringar, färjor, haverisituationer, räddningstjänst och motorsport

Produktbeskrivning

Elfordons Batteribränder Kan Ge Mycket Höga Temperaturer Om De Lämnas Okontrollerade. Laser 8396 Brandfilt Har Introducerats För Att Hjälpa Till Att Minska Och Kontrollera Risken För Att En Fordonsbrand Sprider Sig Till Andra Närliggande Strukturer Och Fordon Genom Att Svälta Elden På Syre Och Därigenom Hålla Temperaturerna Under Kontroll. Det Bör Noteras Att Ev-Batteribränder Är Självsyregivande Så En Brandfilt Kan Bara Hjälpa Till Att Kontrollera Branden, Den Kanske Inte Släcker Den Helt. 8396:An, När Den Väl Är Utplacerad, Bör Inte Avlägsnas Förrän Utbildad Brandbekämpningspersonal Har Utvärderat Situationen Fullt Ut. - Storlek: 6 X 8 Meter, Tjocklek 0,45 Mm. - Material: E-Glasduk Belagd Med Silikon. Klarar Direkta Temperaturer Upp Till 550 Grader C. - Lämplig För El-, Hybrid-, Bensin- Och Dieselfordon. - Återanvändning - 8396 Brandfilten Ska Betraktas Som En Förbrukningsprodukt, Men Om Filten Inte Visar Några Tecken På Mekanisk Skada Eller Värmenedbrytning Kan Den Återanvändas. - Tillämpningar Inkluderar Användning I Parkeringar, Färjor, Haverisituationer, Av Räddningstjänst Och Inom Motorsport Etc.

Specifikationer

ID
14957210
Artikelnummer
42-8396
Tillverkare
LASER
Teknisk information
Brandfilten garanterar skydd upp till 550 grader direkt temperatur, vid direktkontakt. Brand i batteriets hjärta kan vara 1000 grader eller mer, men bilens kaross kommer initialt inte att vara så varm. Den andra punkten är att dessa mycket höga temperaturer bara realiseras om EV-batteriet är helt i brand. Om EV-batteriet är helt i brand (och så bilen är också helt i brand) kommer vi inte i närheten av brandhärden – och vi håller oss så långt borta från fordonet som möjligt och tillkallar räddningstjänsten. Du kan bara lägga en brandfilt över en elbil som redan är helt övertänd, om du har på dig fullständiga brandskyddskläder och skyddsmask (dvs. du är brandman). Men att använda LASER brandfilt i ett tidigt skede kommer att dra ner temperaturen genom att minska tillgängligt syre. Men, det kommer inte att släcka det. Även om branden har startat, så bara genom att få brandfilten över bilen förhindrar du att O2 från utsidan främjar branden. Branden kommer att fortsätta men endast använda begränsad tillgång till O2. Användningen av en brandfilt kommer avsevärt att bromsa förbränningshastigheten, och minska temperaturen. Det handlar om att vinna tid tills räddningstjänsten anländer.
Färg
Röd
Höjd
230 mm
Typ
Brandfilt
Längd
565 mm
Bredd
390 mm
Vikt
30.56 kg
Användningsområde
Brandbekämpning

Recensioner