HIKMICRO B20 värmekamera 256x192pixlar, -20~550°C

Varumärke Elma

Artikelnummer 42-6974004640415

HIKMICRO B20 värmekamera 256x192pixlar, -20~550°C

Elma

42-6974004640415


Medlemspris:

8366 kr
Ej medlem: 9295 kr

- +
I lager

Webblager

I lager Uppskattat leveransdatum: 2023-06-12

Se lagerstatus i butik

HIKMICRO B20 är en superkompakt termisk kamera, som bara väger 360 gram, och har en termisk upplösning på hela 256x192 pixlar (49.152 pixlar). B20 sparar äkta radiometriska termiska bilder i det inbyggda minnet och har en termisk känslighet, som är mindre än 40 mK. B20 är avsedd för felsökning, kontroll eller dokumentation i samband med temperaturrelaterade uppdrag. Kameran har ett temperaturområde på -20°C - 550°C, och visar den termiska bilden på en 3,2” LCD-skärm. B20 har en inbyggd visuell kamera på 2MP, så du både kan ta en termisk och en visuell bild av objektet - samt inställningar som kan mixa de två bilderna för att uppnå en bättre bildkvalitet. Funktioner som center mätpunkt, varm mätpunkt, kall mätpunkt och avstängd mätpunkt, är användbara funktioner, som du också hittar i denna prisvänliga termiska kamera. HIKMICRO B20 levereras komplett med inbyggt uppladdningsbart Li-ion batteri, USB-laddare, USB-kabel, handledsrem och snabbguide. Du kan gratis ladda ner HIKMICRO Analyzer programvara för Windows och HIKMICRO Viewer för mobila iOS- och Androidenheter. Är bilen krasslig? Oavsett, ta tempen på den! Använd ditt sjätte sinne och hitta fel innan de inträffar, kunden kommer tro du är synsk ända tills du (be)visar ”kalla fakta” från värmekameran. Innan du tar in bilen, gå ett varv och ”kika på bromsarna”, ojämn temperatur tyder på ojämn friktion. Anliggande broms(ar) kommer att lysa gul/rött, en bromscylinder/ok som knappt gör någon nytta kommer i jämförelse att vara blå, dvs kall(are). Ett begynnande lagerhaveri kommer att generera högre friktion (värme) oavsett det är ett löp- eller sträckhjul i remtransmissionen eller ett hjullager. Drar bilen tjuvström? All elektrisk utrustning som drar ström genererar värme. Med en värmekamera kommer du att se över vilken säkring det finns spänningsfall, vilket styrdon eller elektrisk komponent som vägrar gå i vila eller vilken kabel som är (över)belastad. Jämför grenrörstemperaturer så får du en uppfattning om alla cylindrar presterar lika. Fungerar katalysatorn? Ja, om utloppet är 40-60 grader varmare än inloppet! Är delar av kondensorn eller kylaren invändigt blockerad?
Laddar...