GAS Retro 5x7-tums ensam stereo
GAS Audio Power GAS Retro 5x7-tums ensam stereo är en högtalare som passar perfekt till de flesta amerikanska bilar. Med sin storlek på 5x7 tum är den kompatibel med många olika fordonsmodeller.
Denna stereohögtalare har en inbyggd neodymium-magnet vilket gör den både tunn och lätt att montera. Dess låga vikt och kompakta design gör den till det optimala valet för att uppgradera ljudsystemet i din amerikanska bil.
Med en effekttålighet på 2x25W RMS / 2x50W MAX och en känslighet på 85 dB erbjuder GAS Retro 57N Single Stereo enastående ljudkvalitet och prestanda. Högtalaren har en impedans på 4+4 ohm vilket gör den kompatibel med de flesta bilars ljudsystem.
GAS Retro-serien
GAS Retro-serien består av ensam stereo-högtalare som är skräddarsydda för amerikanska bilar. Utöver GAS Retro 5x7-tums modellen, finns även högtalare i storlekarna 4x8 tum, 6x9 tum och 4x10 tum. Alla högtalare i Retro-serien är utrustade med neodymium-magneter för att vara smidiga och enkla att montera.
Observera att GAS Retro 5x7-tums högtalaren behöver anslutas till både höger och vänster kanal för att fungera korrekt.
Kompatibilitet
GAS Retro 5x7-tums högtalare passar bland annat till följande bilmodeller:
- Buick Special 1961-69, Skylark 1962-67
- Cadillac Full Size 1959-66 (bakre högtalare i cab)
- Chevrolet Camaro 1967-69 (med AC)
- Chevelle 1964-65 (med AC)
- Chevelle 1968-69 (med AC)
- Chevy II/Nova 1966-76 (med AC)
- Corvette 1953-57
- El Camino 1964-65
- El Camino 1968-69 (med AC)
- Impala 1965-68 (med AC)
- Malibu 1964-65
- Malibu 1968-69 (med AC)
- Chevy/GMC Truck 1947-53
- Chevy/GMC Truck 1960-63
- Ford Falcon 1960-65
- Mustang 1967-68 (utan AC)
- Mustang 1969-73
- Mustang 1974-78
- Ranchero 1960-65
- Thunderbird 1964-66 (bakre högtalare)
- Full Size 1940-41
- Pontiac Full Size 1953-56
- GTO 1964-67
- Le Mans 1964-67
- Tempest 1964-67
Utöver dessa modeller kan GAS Retro 5x7-tums högtalaren även vara kompatibel med fler bilmodeller. Kontrollera dina fordonsspecifikationer för att bekräfta kompatibilitet.